Fiatbarchetta.nl FIAT barchetta forum club Nederland
19 April, 2014, 11:24:01 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Welkom op het Fiat barchetta forum! Wij verzoeken nieuwe leden zich eerst voor te stellen op het juiste board en bij eventuele vragen eerst de zoekfunctie te gebruiken. Bij voorbaat dank!

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2
  Print  
Auteur Topic: motor problemen  (gelezen 2264 keer)
pocketme

« Gepost op: 06 November, 2009, 18:07:13 »

Ik heb een tijdje geleden een "deels gereviseerde" motor er in laten leggen in mijn barchetta eerst goed ingereden en daar ging ik wat meer doortrekken, boven de 5000 toeren tot het maximaal toeren tal wat mag ca 6700 maak hij enorm veel kabaal en heb al een paar keer gehad dat er volgends mij een klep blijft hangen. Dan heb je ineens een soort reutelend brommertje  en geen vermogen meer rem je dan af en laat je hem even stationair gewoon draaien en je vertrek dan weer dan is het weer weg.
Zou dit de nokkasversteller kunnen zijn die deze problemen veroorzaakt ???
Weet iemand misschien wat dit is en wat ik eraan kan doen of wat dit is.
Hij maakt echt een rot geluid die motor in hoogtoerental en dus soms een klep hapering denk ik dat het is toch ?
Onder de 5000 toeren doet de motor alles gewoon normaal geen problemen en ook geen rare geluiden !?
ook stationar draaien is normaal.

Please help me .
zijn het de kleppen de nokkenasversteller ??? of wat kan het zijn alle hulp welkom

Groeten Nicky
Azzurro Mare 31

*eeuwige forum-roem*

« Antwoord #1 Gepost op: 06 November, 2009, 19:07:15 »

Volgens mij komt bij 6700 tpm de toerenbegrenzer in.

Met vriendelijk groeten uit Zuid-Frankrijk,

Gerard.
Ewout
Official FbFC Lid
*

« Antwoord #2 Gepost op: 09 November, 2009, 08:29:04 »

De nokkenasversteller zou rond dat toerental niets meer mogen doen, die staat bij 5000 toeren ook al uit. En de b trekt door tot de toerenteller op 7250 toeren per minuut ingrijpt.

Dat weet ik wel maar de oplossing voor dit probleem niet. Sorry  Sad

Pressapoco originale
GerN

« Antwoord #3 Gepost op: 09 November, 2009, 09:01:51 »

Ik ben absoluut geen techneut, maar even wat logica er tegenaan: alles lijkt op zich normaal te functioneren. Pas boven de 5000 rpm manifesteert het probleem zich. Dat zijn de toerentallen waarbij de druk op de motor en de afname van brandstof het hoogst is. Kan het wellicht iets met (gebrek aan) compressie of (een tekort aan) benzinetoevoer te maken hebben..?
« Laatste verandering: 09 November, 2009, 09:03:49 door GerN » Gelogd

- Fiat barchetta 1995, Verde Garden -
pocketme

« Antwoord #4 Gepost op: 10 November, 2009, 16:23:32 »

Ga morgen mijn benzinefilter eens vervangen en misschien een reiningings produckt in mijn tank gooien dat dat  misschien dat dit iets opbrengt. heb ook al nieuwe bougies bestelt iridium. dan weer maar eens kijken wat hij doet.
het is echt hoe hoger de toeren hoe vreemder het geluid zeker tussen de 6000 en 6750 toeren beetje hakkel doet de motor dan een geen lekker motor geluid veel kabaal
Rico
Official FbFC Lid
*

« Antwoord #5 Gepost op: 14 November, 2009, 21:16:47 »

Geluiden op afstand te beoordelen is toch altijd moeilijk.
Als je zegt dat het als een hangende klep klinkt dan zou ik toch de nokkenasversteller eens onder de loep nemen.
Is die bij de revisie ook vervangen??
pocketme

« Antwoord #6 Gepost op: 15 November, 2009, 19:43:32 »

heb compressie verhoogend product toegevoegd aan mijn olie , en een injectie inspuit reiniger in mijn tank gegooid benzinefilter vervangen .... help allemaal niet zal toch dan de nokkenas versteller zijn misschien?
bougies zijn ook gechecked, zou het kunnen helpen als ik de olie een keer vervang met 5w40 ? want volgens mij zit er nu 10w40 in. zou het probleem zich zelf dan kunnen oplossen dat de olie te dik is ? of eventueel de motor flushen volgens mij is de nokkenas versteller niet vervangen bij revisie.
zal geluid eens opnemen en plaatsen op de site .
tot nog steeds alle opmerkingen welkom .

@lfa@lgra

« Antwoord #7 Gepost op: 16 November, 2009, 20:34:20 »

Is de timing van je distributie wel juist of staat ie een tandje verkeerd....................... Lips Sealed
pocketme

« Antwoord #8 Gepost op: 17 November, 2009, 16:19:08 »

zou dit het probleem kunnen zijn ? wat zijn normaal de eigenschappen hiervan als hij verkeerd getimed staat weet iemand dat ?
volgende week dinsdag gaat hij in de garage uit elkaar. als een distributieriem er trouwens 4dkm op ligt kan je volgens die gast hem er wel afhalen en terug opleggen >??? maar beter is toch vernieuwen lijkt aangezien hij al een keer gespannen is geweest ??

@lfa@lgra

« Antwoord #9 Gepost op: 17 November, 2009, 16:32:55 »

zou dit het probleem kunnen zijn ? wat zijn normaal de eigenschappen hiervan als hij verkeerd getimed staat weet iemand dat ?
volgende week dinsdag gaat hij in de garage uit elkaar. als een distributieriem er trouwens 4dkm op ligt kan je volgens die gast hem er wel afhalen en terug opleggen >??? maar beter is toch vernieuwen lijkt aangezien hij al een keer gespannen is geweest ??

Riem kan zonder enig probleem opnieuw gebruikt worden als kj de zelfde vervangingsinterval maar handhaaft Wink. Het is een veerbelaste spanner die ook nog eens in de zelfde positie wordt teruggezet.

Dit brengt me meteen op een andere idee: De riemspanning kan wel eens onjuist zijn. De spnner loopt dan tegen de aanlag van de spaninrichting aan te jutteren. Spanning altijd 3 x controleren, OOK nadat de motor even heeft gelopen. Is dit het geval geweest (onjuiste spanning met genoemd gevolg) dan zonder meer de spanrol vernieuwen. Er zijn al heel wat riembreuken te wijten aan onjuist gestelde spanrollen die daardoor vroegtijdig het loodje legden.
Rico
Official FbFC Lid
*

« Antwoord #10 Gepost op: 17 November, 2009, 21:38:58 »

Als je de nokkenasversteller vervangt dan gewoon ook je riem vervangen..zijn de kosten niet.
Spanner zou je kunnen laten zitten als die de vorige keer is vervangen.

Als je timing niet klopt zou de auto ook slecht moeten starten.

Ik gok nog steeds op je nokkenasversteller.
pocketme

« Antwoord #11 Gepost op: 18 November, 2009, 00:10:09 »

dan zal het niet de riem zijn auto start normaal gezien super goed slaat echt gelijk aan. Heb een tijdje geleden gehad dat hij niet altijd goed aan sloeg maar dit is al opgelost , dit was alleen als hij warm stond iets met de positie van de zuiger ofzo .
Maar nu echt een klik en hij is aan.
Ewout
Official FbFC Lid
*

« Antwoord #12 Gepost op: 22 November, 2009, 13:26:58 »

Zijn de klepveren bij die revisie vervangen?

Pressapoco originale
pocketme

« Antwoord #13 Gepost op: 02 December, 2009, 06:08:52 »

heb dus brandstof filter vervangen , brandstof reiningsproduct erin gegooit , een compressie middel in mijn olie gedaan.
En na de brandstof filter te vervangen was het even beter klonk allemaal wat gezonder op hoge toeren maar nu is het dus gewoon weer terug gekomen.
Ik was niet maar naar de garage geweest om mijn kop te open want het was wat beter dus dacht gaat misschien over maar niet dus , ook hoor ik een zacht tikkend geluid als ik gast geef trouwens. bij optrekken in hoge toeren maak hij dus weer hele gekke geluiden in mijn motor je denk zo meteen kan hij elk moment er mee ophouden. nu las ik veel over klepstoters en klepveren en dergelijk en ATF bij je olie doen.
Als ik mijn Olie nu vervang door 0w40 zou het dan enigzins kunnen verbeteren ? stel dat er een klep of klepstoter een beetje vast zit of vervuil is.

@lfa@lgra

« Antwoord #14 Gepost op: 02 December, 2009, 09:04:51 »

Gissen is missen !!!! Hou op met experimenteren als je niet weet wat je doet. Je neemt het risico dat je je hele blok aan gort draait. Het tikken is dan vast over maar dat lijkt me niet de bedoeling. Ga bij iemand langs met kennis van zaken. Henk: Iets voor jou??
Pagina's: [1] 2
  Print  

Ga naar: