|
Lexo
|
 |
« Gepost op: 25 Juli, 2010, 00:07:48 » |
|
Na een soort koop-tips topic is er een oranje b gekomen! En wel deze:    Sinds de aankoop heb ik er nieuwe matjes ingelegd, xenon ingebouwd, wat kleine dingetjes vernieuwd en natuurlijk even lekker schoon gemaakt en al flink mee gereden! Heerlijk met het kapje open, al zit ik net iets te hoog in de wind, maar dat heb je als je 1,96 bent.. Heb ook een hardtopje kunnen kopen, maar die is in de verkeerde kleur, wil hem dus of ruilen, of oranje spuiten. Ben beetje opzoek naar andere wielen, vind deze een beetje eenvoudig.. Als iemand ideeën heeft hoor ik het graag! Wat info over mezelf: Lex uit Lent (bij nijmegen) 27 lentes jong en werkzaam al E-engineer bij een machine fabriek (kartonneer machines)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
superformer
Official FbFC Lid

super-forum-mer
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 25 Juli, 2010, 01:49:48 » |
|
Welkom op het forum hier, Lex. Doe er, behalve de aankooptips, je voordeel mee! Mooi exemplaar zo te zien in een mooie originele kleur, daar houdt iedere liefhebber van  ! Veel rijplezier gewenst, in jouw omgeving (Ooipolder, Berg en Dal, zevenheuvelenweg, stukje Duitsland - dit zijn doorgaans de ritjes die ik maak naar mijn zusje in Millingen a/d Rijn) gaat dat volgens mij zeker lukken!
|
|
|
|
|
|
...nèt dat b'tje meer...
|
|
|
drustonl
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 25 Juli, 2010, 12:36:10 » |
|
welkom! ziet er erg mooi uit, leuk raambandje ook qua velgen: tsja, lekker voor originele gaan zou ik zeggen. Bijvoorbeeld 1 van deze 2:  
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexo
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 25 Juli, 2010, 16:53:46 » |
|
Gister nog heerlijk wezen toeren richting Pannerden, over de dijk natuurlijk! Lekker gepicknick'd (m'n vriendin wilde dat zo graag eens)
Heb dat bandje er gisteren opgeplakt, ben er nog niet helemaal over uit oftie mag blijven.
Wat is eigenlijk de originele bandenmaat van een barchetta? Er liggen nu 205/50 banden op, volgens mij niet helemaal origineel. Verder is ze volgens mij verlaagd, maar vind de achterkant teveel stuiteren, waarschijnlijk te slappe dempers ofzo, moet daar nog even naar kijken..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gunt
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 25 Juli, 2010, 20:22:24 » |
|
Wat is eigenlijk de originele bandenmaat van een barchetta? Er liggen nu 205/50 banden op, volgens mij niet helemaal origineel. Verder is ze volgens mij verlaagd, maar vind de achterkant teveel stuiteren, waarschijnlijk te slappe dempers ofzo, moet daar nog even naar kijken..
Hoi Lexo, Ik rij met de orginele velgen (zoals de oranje b op de foto ) met bandenmaat 195/55 R15. Ik veronderstel dat dit de orginele banden maat is ? Wat betreft de dempers achteraan , ik werk bij Monroe Belgie (Ik ben daar kwaliteits technician) en als je wil weten of je dempers "op" zijn , krik de auto eens op en kijk of je er smurrie (zwarte) ziet die plekt aan je demper.Zoja dan lekt je olie eruit en trekt zo vuil aan dan heb je bijna geen demping meer want dan is de gas en olie hoeveelheid onder zijn specifieke normen gegaan. Je kan dit dan vergelijken met een fietspomp (luchtweerstand). Echter als je niks ziet kan deze ook versleten zijn door het aantal kilometers dat de wagen al gereden heeft ,ik weet niet hoeveel km er op je teller staan ,maar boven de 120.000 km kan het zijn dat je dempers ook "op" zijn . Behalve als het MONROE'S zijn  die gaan 121.000 km mee  BTW prachtige b , goeie keuze  mvg Gunt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
superformer
Official FbFC Lid

super-forum-mer
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 25 Juli, 2010, 20:25:03 » |
|
Grappige Gunt... 
|
|
|
|
|
|
...nèt dat b'tje meer...
|
|
|
|
Gunt
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 25 Juli, 2010, 20:54:19 » |
|
Grappige Gunt...  Ja, ik probeer te helpen hé  Nee eerlijk dat ik kwaliteits technician ben is wel waar dus over hoe je weet wanneer een demper versleten is , neem dat maar van mij aan . Ook de km die er gereden zijn +/- 120.000 km , trouwens MONROE raad aan om bij ieder groot onderhoud de dempers na te kijken , het is tenslotte een deel van de veiligheid van een wagen .... en ik denk dat dit nog altijd primeert boven " BLINK BLINK " mvg Gunther
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexo
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 25 Juli, 2010, 23:28:06 » |
|
De achterkant veert te ver in, tot aan de bump-stops/eindaanslagen en veert dan een aantal keer na. Volgens mij moet een auto na indrukken binnen 2 bewegingen in rust zijn, dat doet de achterkant dus niet. Ze schommelt dus een beetje. Maar ik begrijp dat jij me aan een setje Monroe's kan helpen voor een mooi prijsje?  Ben er nog niet uit kwam velgen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gunt
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 26 Juli, 2010, 08:05:17 » |
|
Maar ik begrijp dat jij me aan een setje Monroe's kan helpen voor een mooi prijsje?  Ben er nog niet uit kwam velgen... IK moet voor mijn b achter er ook nieuwe zetten , maar ik heb nu verlof dus ik weet de prijs nog niet , maar idd ik heb ze goedkoper . Helaas staat er ook een beperking op afname door personeel , maar als je wil kan je me via PM iets laten weten . mvg Gunther
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexo
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 26 Juli, 2010, 08:20:37 » |
|
Heb er maar 2 nodig  Stuur je wel een berichtje.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gunt
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 26 Juli, 2010, 08:33:37 » |
|
Ok Lexo , vanaf week 32 ben ik terug aan't werk mvg Gunther
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
r_bleumer
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 26 Juli, 2010, 10:00:11 » |
|
Nou, weet ik als ik een oranje zie, van wie deze is, als je een gele ziet met witte platen in Nijmegen, c'est moi.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexo
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 26 Juli, 2010, 10:32:05 » |
|
Witte platen? Duitse of tijdelijke? Ik weet dat er meestal een gele staat voor de "nieuwe" appartementen aan de Weurtseweg richting waalhaven, maar die heeft volgens mij geen witte platen.
Normaal gesproken is de mijne mooi zichtbaar vanaf de n325 net over de waalbrug richting Arnhem (voor het kruispunt)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
r_bleumer
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 28 Juli, 2010, 10:49:40 » |
|
Witte platen als in Duitse platen. Die op de Weurtseweg heb ik vaker gezien, die man werkt bij de Votex op Westkanaaldijk. Laatst had ie trouwens m te koop staan, en vorig jaar had ie linksachter forse schade.  De mijne lijkt erg veel op die, heb alleen andere velgen (Novitec/Intra). De mijne is deze:  En ja, da's bij Sprok op d'n diek. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|